درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-08  |  2024-04-27  |  بروز شده در: 1403/02/08 - 06:32:4 FA | AR | PS | EN
اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند             تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان            سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان            پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس            خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد             مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد             آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان             با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم            افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان             دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل            آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان            وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است            پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد            سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند             سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است            






تاریخ نشر: 1396/3/23 - 10:10:48
تعداد بازدید: 1908
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نوار صوتی داعش؛ تهدید همه‌‌جا جز عربستان
 نوار صوتی داعش؛ تهدید همه‌‌جا جز عربستان

گروه تروریستی داعش با انتشار یک نوار صوتی خواستار ادامه حملات اعضای خود در سرتاسر جهان از جمله در افغانستان و ایران در ماه رمضان شده است. این گروه از حملات اخیر تروریستی در ایران وعملیات نظامی در فیلیپین تمجید کرده است.

به گزارش خبرگزاری انصار به نقل از خبرگزاری فرانسه، ابوالحسن المهاجر، سخنگوی گروه تروریستی داعش، در یک نوار صوتی که روز دوشنبه در سایت "اعماق" منتشر شد از اعضای این گروه بخاطر حمله روز ۲۳ میبه شهر "ماراوی" فیلیپین قدردانی کرده و آنها را (فرزندان خلافت در آسیای شرقی) خوانده است.

در حمله فیلیپین، تروریست‌ها از ۲ هزار نفر بعنوان سپر انسانی استفاده کردند و طی درگیری‌های شدیدی، ۵۸ سرباز ارتش فیلیپین را کشتند. در این درگیری‌ها ۲۰ غیرنظامی نیز کشته شدند.

سخنگوی داعش همچنین عاملان حملات تروریستی هفته گذشته در تهران را (فرزندان سنی فارس) نامیده و حملات آنها را اقدام علیه (دشمنان دین) توصیف کرده است. او بر ادامه حملات داعش در ایران تاکید کرده است.

در حملات تروریستی در تهران که داعش مسئولیت آن را بعهده گرفت ۱۷ نفر کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

سخنگوی داعش در فراخوان خود از اعضای این گروه خواسته است حملات خود را در ماه رمضان در تمام جهان و مخصوصا در کشورهای مسلمان از جمله سوریه، عراق، مصر، یمن و منطقه خراسان (که این گروه آن را شامل افغانستان، پاکستان وبعضی کشور‌های همجوار میداند) ادامه بدهند. وی در ادامه، خواستار قتل و کشتار در سراسر عراق شده و از داعشی‌ها در سوریه خواسته تا جنگ و درگیری را تشدید کرده و در آسیا، شرق آسیا، شمال آفریقا نیز خواستار مقاومت و حفظ مواضع شده است.

نکته مهم در نوار صوتی داعش دعوت طرفداران خود به حملات در ایران و سایر نقاط جهان است، هرچند در این میان نامی از عربستان آورده نمی‌شود.

با وجود آن که داعش در بیانیه‌های خود بسیاری از کشورها از جمله ایران را بارها به حملات تروریستی تهدید کرده است، اما تا کنون به ندرت و به مانند نوار صوتی امروز هیچ اشاره‌ای به حمله اعضای داعش علیه مواضع عربستان سعودی دیده نشده است. فراتر از آن تا کنون دیده نشده است که بیانیه‌ها و یا نوارهای صوتی و تبلیغاتی داعش مواضعی را علیه رژیم صهیونیستی و یا ترغیب به حمله علیه صهیونیست‌ها دیده شود.

در ارتباط با عدم موضع‌گیری داعش علیه رژیم صهیونیستی، برخی صفحات توئیتری منتسب به حامیان و اعضای داعش در اظهارنظرات خود مرتبط با فلسطین بارها تاکید کرده‌اند که جنگی با اسرائیل ندارند و فلسطین را حضرت مسیح آزاد خواهد کرد.

همچنین در اوایل روی کار آمدن و رشد داعش، شبکه خبری سی.ان.ان آمریکا، در اظهاراتی از قول سران داعش، در پاسخ به این سوال که چرا داعش هیچ قدمی برای جنگ با اسرائیل بر نمی دارد و فقط جوانان عراق و سوریه را میکشد؛ مدعی شد که جواب این سوال در کتاب مقدس مسلمانان است که جنگ با منافقان را اولی از جنگ با کفار دانسته و جواب دوم نزد خلیفه اول است که جنگ با مرتد‌ها را بر فتح بیت المقدس ارجح دانست. منظور سی.ان.ان از عنوان تفرقه افکنانه مرتد و منافق اشاره به سایر مذاهب اسلامی در میان مسلمانان بود که در حال حاضر داعش به شدت عملیات‌های انتحاری و تروریستی خود را متوجه آنان ساخته است.

در آن زمان و همزمان با رشد داعش به نظر می‌رسید توجیهات شبکه خبری سی.ان.ان در ارتباط با چرایی عدم حمله به اسرائیل توسط داعش توانست خوراک فکری و توجیهات لازم این گروه تروریستی را فراهم کند و این توجیهات همچنان از جانب اعضای این گروه عنوان می‌شود.

مانند اسرائیل، تهدید عربستان سعودی از جانب اعضای داعش نیز در موارد بسیار معدود و محدودی تا کنون صورت گرفته است. از میان صدها ویدئو و بیانیه‌ای که اعضای داعش با انتشار آن اقدام به تهدید دیگر مسلمانان و سایر کشورها به انجام حملات تروریستی کرده‌اند، تنها در چند نوبت محدود می‌توان تهدیدی را علیه مقامات ریاض شاهد بود.

فراتر از این نوع تفکرات و ایدئولوژی گروه تروریستی داعش در تکفیر و مباح دانستن خون دیگر مسلمانان تحت عنوان رافضی و مرتد تشابه و نزدیکی بسیار زیادی با تفکرات دینی حاکم در دستگاه پادشاهی ریاض دارد و این تشابه نزدیک باعث شده تا بسیاری داعش را مولود ایدئولوژی وهابیت عربستان عنوان کنند.

حتی جدای از این کم نیستند رهبران سیاسی که دستگاه‌های مخفی و امنیتی عربستان سعودی را حامی و پشتیبان اصلی گروه تروریستی داعش می‌دانند. موضوعی که با توجه به عدم تهدید جدی عربستان از سوی داعش چندان هم دور از ذهن نیست. در این ارتباط جدای از انتقاداتی که در میان کشورهای منطقه از جمله در عراق، سوریه و ایران نسبت به حمایت عربستان سعودی از داعش صورت می‌گیرد در خارج از منطقه و حتی کشورهای اروپایی و امریکا نیز مخالفت‌های گسترده‌ای علیه عربستان بدلیل حمایت از تروریست صورت می‌گیرد. از جمله کارن کنایسل کارشناس اتریشی امور خاورمیانه در گفتگو با پایگاه العهد معتقد است که آل سعود در ایجاد، حمایت و کمک به گروه تروریستی تکفیری داعش دست دارد. مهمتر ازاین می‌توان به مخالفت‌ها و شکایت صدها خانواده قربانی حملات 11 سپتامبر از عربستان اشاره کرد که بدلیل حمایت رهبران سعودی از عاملان حادثه تروریستی 11 سپتامبر صورت گرفته بود.

تروریستها، کشورهای عراق، سوریه و افغانستان را میادین جنگ و کانون اصلی عملیاتهای تروریستی خود قرار داده اند. کشورهای اروپایی هم از تعرض تروریستها در امان نمانده اند. جمهوری اسلامی ایران نیز اگرچه توانسته جلوی بسیاری از اقدامات آنها را بگیرد اما اخیراً شاهد یکی از این عملیاتها بود. حال سئوال این است که چرا تروریستها از عربستان صحبتی به میان نمی آورند و آن را هدف قرار نمی دهند؟ شاید پاسخ روشن باشد.

 

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/7049


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند


پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس


افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان


وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است


در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم


توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن


قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند


جنگ اوکراین برای ارتش امریکا حکم رگه طلا را دارد


نگرانی اسرائیل از احتمال باز داشت نتانیاهو


کشته شدن ۱۱ جنگجوی مسلح توسط نیرو های پاکستانی


آغاز مذاکرات درباره توافق همکاری امنیتی امریکا و اوکراین


نگرانی سازمان ملل از تاثیر جنگ بر سلامت روانی مردم غزه


فرا رسیدن زمان پایان اشغالگری رژیم اسرائیل


کشف اجساد 50 فلسطینی در یک گور دسته جمعی در خانیونس


کشته شدن 7 مامور گمرک در غرب پاکستان


حمایت‌ چین از روسیه؛ اختلاف پابرجای پکن-واشنگتن


تصویب کمک ۹۵ میلیارد دالری امریکا به اسرائیل و اوکراین


اردوغان پس از دیدار با هنیه از فلسطینی ها خواست متحد شوند


امریکا مشاورین نظامی بیشتری به اوکراین اعزام می‌کند


آرسنال با شکست ولورهمپتون چانس قهرمانی را زنده نگه داشت


تایوان 21 هواپیمای نظامی چینی را در خط میانه رصد کرد


ادامه حملات زمینی، هوایی و دریایی رژیم اسرائیل در نوار غزه


در صورت مصادره دارایی‌های روسیه، عمل متقابل انجام می دهیم


عربستان از عدم پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تاسف کرد


امروز برگزاری بزرگ‌ترین رای‌‌گیری جهان در هند آغاز شد





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا

اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند

تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان

سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان

پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس

خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد

مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد

آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان

با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل

آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان

وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است

پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد

سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند

سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است

پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون

در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان

تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران

مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها

هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور

توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود

عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.